The Roles and Powers of the OECD National Contact Points Regarding Complaints on an Alleged Breach of the OECD Guidelines for Multinational Enterprises by a Transnational Corporation = Las roles y poderes de los Puntos de Contacto Nacionales de la OCDE en relación con las denuncias sobre una presunta violación de las directrices de la OCDE para las empresas multinacionales por parte de una corporación transnacional

This article reflects on the roles and powers of the OECD National Contact Points (NCPs), under the 2011 version of the OECD Guidelines for Multinational Enterprises (‘the Guidelines’), regarding complaints on an alleged breach of the Guidelines by a transnational corporation, from both the empirica...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Principal: Ochoa Sánchez, Juan Carlos
Formato: Artículo (Article)
Lenguaje:Desconocido (Unknown)
Publicado: Nordic Journal of International Law, https://brill.com/view/journals/nord/84/1/article-p89_5.xml 2015
Materias:
Acceso en línea:http://babel.banrepcultural.org/cdm/ref/collection/p17054coll23/id/1183