Local media : expansion of radio and political accountability : evidence from Colombia
Access to more information by a group of voters may represent more knowledge about the political system and incentivize people to make better choices. In this paper I argue that mass media have an impact over voters' knowledge, reflected on one of the main forms of political participation that...
Autor Principal: | Salcedo Monroy, Darío José |
---|---|
Formato: | Desconocido (Unknown) |
Lenguaje: | Inglés (English) |
Publicado: |
Universidad de los Andes, Facultad de Economía, CEDE
2018
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://hdl.handle.net/1992/8542 |
Ejemplares similares
-
Media markets, special interests, and voters
por: Fergusson Talero, Leopoldo
Publicado: (2018) -
Sunlight desinfects? : free media in weak democracies
por: Fergusson Talero, Leopoldo, et al.
Publicado: (2018) -
Influencia de Noticias Caracol y El Tiempo como medios de comunicación informativos en la segunda vuelta de las elecciones presidenciales del 2018 en Bogotá
por: Celis Polanco, Daniela, et al.
Publicado: (2020) -
La radio: una herramienta de comunicaciones.
por: Quirós Dávila, Joaquín E.
Publicado: (2018) -
Radios estatales competitivas : Radio Nacional de Colombia y Radiónica, otra cara para la radio pública en Colombia
por: Arroyave Giraldo, Vanessa
Publicado: (2010)