Books and guns: the quality of schools in conflict zones
This paper investigates the causal effect of armed conflict on the educational achievement of Colombian high school graduates, proxied by their scores on a national standardized test. Given the possible endogeneity of conflict, we use as an instrument the exogenous occurrence of natural disasters in...
Autores Principales: | Rodríguez Orgales, Catherine, Sánchez Torres, Fabio José |
---|---|
Formato: | Desconocido (Unknown) |
Lenguaje: | Inglés (English) |
Publicado: |
Universidad de los Andes, Facultad de Economía, CEDE
2018
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://hdl.handle.net/1992/8233 |
Ejemplares similares
-
El impacto social del sector bancario en Colombia, 1993-2002
por: Echeverry Garzón, Juan Carlos, et al.
Publicado: (2018) -
Exposición prenatal a la violencia y deserción escolar en el largo plazo en Colombia
por: Vanegas Barrero, Viviana Rocío
Publicado: (2018) -
Los efectos de Familias en Acción sobre la calidad de la oferta educativa
por: Bensón Hernández, Allison Lee
Publicado: (2018) -
Conflict, educational attainmnet and structural transformation: "La Violencia" in Colombia
por: Fergusson Talero, Leopoldo, et al.
Publicado: (2018) -
Propuesta para el diseño de un sistema de protección social para Colombia
por: Núñez Méndez, Jairo Augusto, et al.
Publicado: (2018)