Pedagogy for peace as a strategy for the transformation of social imaginaries of violence in children in the Catatumbo region
This article carries out a documentary study using the hermeneutical method[1], with the purpose of analyzing the social reality in which children live in the midst of the armed conflict in the Catatumbo region, emphasizing the serious effects that this situation generates in the integral developmen...
Autor Principal: | Durán Ovallos, Eilynn Susana |
---|---|
Formato: | Artículo (Article) |
Lenguaje: | Español (Spanish) |
Publicado: |
Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://hdl.handle.net/11634/32617 |
Ejemplares similares
-
Pedagogy for peace as a strategy for the transformation of social imaginaries of violence in children in the Catatumbo region
por: Durán Ovallos, Eilynn Susana
Publicado: (2020) -
La pedagogía para la paz como estrategia para la transformación de imaginarios sociales de violencia en niños y niñas de la región del Catatumbo
por: Durán Ovallos, Eilynn Susana
Publicado: (2020) -
Análisis de los efectos del conflicto armado sobre el crecimiento económico en la región del Catatumbo Norte de Santander 2010-2015: Algunas reflexiones
por: Hernández Prieto, Myriam Jessyka
Publicado: (2017) -
La pedagogía para la paz como estrategia para la transformación de imaginarios sociales de violencia en niños y niñas de la región del Catatumbo
por: Durán Ovallos, Eilynn Susana
Publicado: (2020) -
Fotogramas del Medio y Bajo Catatumbo : conflicto armado, transformaciones e interculturalidad entre campesinos e indígenas Barí
por: Pérez Aldana, Jorge David
Publicado: (2019)