Educación y revolución cibernética

Today's world has not stopped in a vertiginous carreer to reach the ideal of the automation, it is as well as the daily things have bean transformed by the age a bit. The microelectrónic revolution has been so much globalized that is generating in the different environments, mainly in the educa...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Principal: Villanueva Martínez, Orlando
Formato: Artículo (Article)
Lenguaje:Español (Spanish)
Publicado: Universidad Distrital Francisco José de Caldas 1999
Materias:
Acceso en línea:http://hdl.handle.net/11349/19521
id ir-11349-19521
recordtype dspace
spelling ir-11349-195212019-09-19T21:37:56Z Educación y revolución cibernética Villanueva Martínez, Orlando Ciberculture computing revolution education digital culture. Cibercultura Informática Revolución Sistemas Informáticos Investigación Educación Cultura Digital Cibercultura Informática Revolución Sistemas Informáticos Investigación Educación Cultura Digital Today's world has not stopped in a vertiginous carreer to reach the ideal of the automation, it is as well as the daily things have bean transformed by the age a bit. The microelectrónic revolution has been so much globalized that is generating in the different environments, mainly in the educational practice deep transformations and sociocultural impacts characterized by specialists on the topic as like a ciberculture. There is not doubt that the new images express at the same time two dimensions of the existence: tecnification, by one hand industrialization of the imaginary but also, at the same time, imaginary technocultural active, creative, able to speak culturally (and not only manipulate technically) the techniques and the procedures of the moment, to opening new spaces for the educational practice and time for a new age of the sensitive. El mundo de hoy no se ha detenido en una carrera vertiginosa por alcanzar el ideal de la automatización es así como las cosas más cotidianas han ido siendo transformadas por la edad del bit. La revolución microelectrónica se ha globalizado tanto, que esta generando en los distintos ámbitos, sobre todo en la practica educativa profundas transformaciones e impactos socioculturales caracterizados por especialistas sobre el tema como una cibercultura. No hay duda de que las nuevas imágenes expresan al mismo al mismo tiempo estas dos dimensiones de la existencia: tecnificación, industrialización de lo imaginario por una parte, pero también, al mismo tiempo, imaginario tecnocultural activo, creativo, capaz de hablar culturalmente (y no sólo manipular técnicamente) las técnicas y los procedimientos del momento, de abrir nuevos espacios para la práctica educativa y tiempos para una nueva era de lo sensible. 1999-11-30 2019-09-19T21:37:56Z 2019-09-19T21:37:56Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/reving/article/view/2197 10.14483/23448393.2197 http://hdl.handle.net/11349/19521 spa https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/reving/article/view/2197/2952 https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/reving/article/view/2197/2953 application/pdf text/html Universidad Distrital Francisco José de Caldas Ingeniería; Vol 5 No 2 (2000): July - December; 78-84 Ingeniería; Vol. 5 Núm. 2 (2000): Julio - Diciembre; 78-84 2344-8393 0121-750X
institution Universidad Distrital Francisco José de Caldas
collection DSpace
language Español (Spanish)
topic Ciberculture
computing revolution
education
digital culture.
Cibercultura
Informática
Revolución
Sistemas Informáticos
Investigación
Educación
Cultura Digital
Cibercultura
Informática
Revolución
Sistemas Informáticos
Investigación
Educación
Cultura Digital
spellingShingle Ciberculture
computing revolution
education
digital culture.
Cibercultura
Informática
Revolución
Sistemas Informáticos
Investigación
Educación
Cultura Digital
Cibercultura
Informática
Revolución
Sistemas Informáticos
Investigación
Educación
Cultura Digital
Villanueva Martínez, Orlando
Educación y revolución cibernética
description Today's world has not stopped in a vertiginous carreer to reach the ideal of the automation, it is as well as the daily things have bean transformed by the age a bit. The microelectrónic revolution has been so much globalized that is generating in the different environments, mainly in the educational practice deep transformations and sociocultural impacts characterized by specialists on the topic as like a ciberculture. There is not doubt that the new images express at the same time two dimensions of the existence: tecnification, by one hand industrialization of the imaginary but also, at the same time, imaginary technocultural active, creative, able to speak culturally (and not only manipulate technically) the techniques and the procedures of the moment, to opening new spaces for the educational practice and time for a new age of the sensitive.
format Artículo (Article)
author Villanueva Martínez, Orlando
author_facet Villanueva Martínez, Orlando
author_sort Villanueva Martínez, Orlando
title Educación y revolución cibernética
title_short Educación y revolución cibernética
title_full Educación y revolución cibernética
title_fullStr Educación y revolución cibernética
title_full_unstemmed Educación y revolución cibernética
title_sort educación y revolución cibernética
publisher Universidad Distrital Francisco José de Caldas
publishDate 1999
url http://hdl.handle.net/11349/19521
_version_ 1712443683503079424
score 12,131701