The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle
With the growth of EFL instruction worldwide, there has been increasing interest in how English teachers are prepared, yet little research has addressed these programs in foreign contexts. As part of pedagogical formation, methodology courses are considered key in developing both ‘received’ and ‘exp...
Autor Principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo (Article) |
Lenguaje: | Inglés (English) |
Publicado: |
Universidad Distrital Francisco José de Caldas
2016
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://hdl.handle.net/11349/18165 |
id |
ir-11349-18165 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
ir-11349-181652019-09-19T21:23:47Z The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle Martin, Annjeanette Second Language Teacher Preparation Methodology Courses Pedagogical Content Knowledge Theory and Practice With the growth of EFL instruction worldwide, there has been increasing interest in how English teachers are prepared, yet little research has addressed these programs in foreign contexts. As part of pedagogical formation, methodology courses are considered key in developing both ‘received’ and ‘experiential’ teacher knowledge. Inspired by previous research, the current descriptive study analyzes the pedagogical content of methodology courses in EFL teacher programs in 16 Chilean universities and addresses the perceptions of methodology instructors by means of a questionnaire and an interview. Results highlight similarities and differences among programs, some considerations in designing methodology courses and the challenges in articulating the connection between theory and practice. Con el aumento en la enseñanza del inglés a nivel mundial, también se ha visto un aumento en el interés en la formación docente de los profesores de inglés. Sin embargo, ha habido escasa investigación en contextos lejos de los centros de habla inglesa. Como parte de la formación docente, los cursos de metodología se consideran claves para desarrollar los conocimientos pedagógicos ‘recibidos’ y ‘experienciales’. Inspirado en investigaciones previas, el presente estudio descriptivo analiza el contenido pedagógico de los cursos de metodología en 16 programas de formación docente inicial para profesores de inglés en Chile e incluye las percepciones de los profesores de metodología de la especialidad a través de una encuesta y una entrevista. Los resultados abordan similitudes y diferencias entre programas, algunas consideraciones en diseñar estos cursos, y el desafío de la articulación entre teoría y práctica. 2016-05-11 2019-09-19T21:23:47Z 2019-09-19T21:23:47Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares Peer-reviewes Article https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/calj/article/view/9471 10.14483/calj.v18n1.9471 http://hdl.handle.net/11349/18165 eng https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/calj/article/view/9471/11443 https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/calj/article/view/9471/11492 Copyright (c) 2016 Colombian Applied Linguistics Journal https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 application/pdf text/html Universidad Distrital Francisco José de Caldas Colombian appl. linguist. J.; Vol 18, No 1 (2016) January-June; 24-42 Colombian Applied Linguistics Journal; Vol 18, No 1 (2016) January-June; 24-42 2248-7085 0123-4641 |
institution |
Universidad Distrital Francisco José de Caldas |
collection |
DSpace |
language |
Inglés (English) |
topic |
Second Language Teacher Preparation Methodology Courses Pedagogical Content Knowledge Theory and Practice |
spellingShingle |
Second Language Teacher Preparation Methodology Courses Pedagogical Content Knowledge Theory and Practice Martin, Annjeanette The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle |
description |
With the growth of EFL instruction worldwide, there has been increasing interest in how English teachers are prepared, yet little research has addressed these programs in foreign contexts. As part of pedagogical formation, methodology courses are considered key in developing both ‘received’ and ‘experiential’ teacher knowledge. Inspired by previous research, the current descriptive study analyzes the pedagogical content of methodology courses in EFL teacher programs in 16 Chilean universities and addresses the perceptions of methodology instructors by means of a questionnaire and an interview. Results highlight similarities and differences among programs, some considerations in designing methodology courses and the challenges in articulating the connection between theory and practice. Con el aumento en la enseñanza del inglés a nivel mundial, también se ha visto un aumento en el interés en la formación docente de los profesores de inglés. Sin embargo, ha habido escasa investigación en contextos lejos de los centros de habla inglesa. Como parte de la formación docente, los cursos de metodología se consideran claves para desarrollar los conocimientos pedagógicos ‘recibidos’ y ‘experienciales’. Inspirado en investigaciones previas, el presente estudio descriptivo analiza el contenido pedagógico de los cursos de metodología en 16 programas de formación docente inicial para profesores de inglés en Chile e incluye las percepciones de los profesores de metodología de la especialidad a través de una encuesta y una entrevista. Los resultados abordan similitudes y diferencias entre programas, algunas consideraciones en diseñar estos cursos, y el desafío de la articulación entre teoría y práctica. |
format |
Artículo (Article) |
author |
Martin, Annjeanette |
author_facet |
Martin, Annjeanette |
author_sort |
Martin, Annjeanette |
title |
The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle |
title_short |
The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle |
title_full |
The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle |
title_fullStr |
The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle |
title_full_unstemmed |
The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle |
title_sort |
efl methodology course in chile: slte in the expanding circle |
publisher |
Universidad Distrital Francisco José de Caldas |
publishDate |
2016 |
url |
http://hdl.handle.net/11349/18165 |
_version_ |
1712443938668806144 |
score |
12,111491 |