The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle

With the growth of EFL instruction worldwide, there has been increasing interest in how English teachers are prepared, yet little research has addressed these programs in foreign contexts. As part of pedagogical formation, methodology courses are considered key in developing both ‘received’ and ‘exp...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Principal: Martin, Annjeanette
Formato: Artículo (Article)
Lenguaje:Inglés (English)
Publicado: Universidad Distrital Francisco José de Caldas 2016
Materias:
Acceso en línea:http://hdl.handle.net/11349/18165
id ir-11349-18165
recordtype dspace
spelling ir-11349-181652019-09-19T21:23:47Z The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle Martin, Annjeanette Second Language Teacher Preparation Methodology Courses Pedagogical Content Knowledge Theory and Practice With the growth of EFL instruction worldwide, there has been increasing interest in how English teachers are prepared, yet little research has addressed these programs in foreign contexts. As part of pedagogical formation, methodology courses are considered key in developing both ‘received’ and ‘experiential’ teacher knowledge. Inspired by previous research, the current descriptive study analyzes the pedagogical content of methodology courses in EFL teacher programs in 16 Chilean universities and addresses the perceptions of methodology instructors by means of a questionnaire and an interview. Results highlight similarities and differences among programs, some considerations in designing methodology courses and the challenges in articulating the connection between theory and practice. Con el aumento en la enseñanza del inglés a nivel mundial, también se ha visto un aumento en el interés en la formación docente de los profesores de inglés. Sin embargo, ha habido escasa investigación en contextos lejos de los centros de habla inglesa. Como parte de la formación docente, los cursos de metodología se consideran claves para desarrollar los conocimientos pedagógicos ‘recibidos’ y ‘experienciales’. Inspirado en investigaciones previas, el presente estudio descriptivo analiza el contenido pedagógico de los cursos de metodología en 16 programas de formación docente inicial para profesores de inglés en Chile e incluye las percepciones de los profesores de metodología de la especialidad a través de una encuesta y una entrevista. Los resultados abordan similitudes y diferencias entre programas, algunas consideraciones en diseñar estos cursos, y el desafío de la articulación entre teoría y práctica.  2016-05-11 2019-09-19T21:23:47Z 2019-09-19T21:23:47Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares Peer-reviewes Article https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/calj/article/view/9471 10.14483/calj.v18n1.9471 http://hdl.handle.net/11349/18165 eng https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/calj/article/view/9471/11443 https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/calj/article/view/9471/11492 Copyright (c) 2016 Colombian Applied Linguistics Journal https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 application/pdf text/html Universidad Distrital Francisco José de Caldas Colombian appl. linguist. J.; Vol 18, No 1 (2016) January-June; 24-42 Colombian Applied Linguistics Journal; Vol 18, No 1 (2016) January-June; 24-42 2248-7085 0123-4641
institution Universidad Distrital Francisco José de Caldas
collection DSpace
language Inglés (English)
topic Second Language Teacher Preparation
Methodology Courses
Pedagogical Content Knowledge
Theory and Practice
spellingShingle Second Language Teacher Preparation
Methodology Courses
Pedagogical Content Knowledge
Theory and Practice
Martin, Annjeanette
The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle
description With the growth of EFL instruction worldwide, there has been increasing interest in how English teachers are prepared, yet little research has addressed these programs in foreign contexts. As part of pedagogical formation, methodology courses are considered key in developing both ‘received’ and ‘experiential’ teacher knowledge. Inspired by previous research, the current descriptive study analyzes the pedagogical content of methodology courses in EFL teacher programs in 16 Chilean universities and addresses the perceptions of methodology instructors by means of a questionnaire and an interview. Results highlight similarities and differences among programs, some considerations in designing methodology courses and the challenges in articulating the connection between theory and practice. Con el aumento en la enseñanza del inglés a nivel mundial, también se ha visto un aumento en el interés en la formación docente de los profesores de inglés. Sin embargo, ha habido escasa investigación en contextos lejos de los centros de habla inglesa. Como parte de la formación docente, los cursos de metodología se consideran claves para desarrollar los conocimientos pedagógicos ‘recibidos’ y ‘experienciales’. Inspirado en investigaciones previas, el presente estudio descriptivo analiza el contenido pedagógico de los cursos de metodología en 16 programas de formación docente inicial para profesores de inglés en Chile e incluye las percepciones de los profesores de metodología de la especialidad a través de una encuesta y una entrevista. Los resultados abordan similitudes y diferencias entre programas, algunas consideraciones en diseñar estos cursos, y el desafío de la articulación entre teoría y práctica. 
format Artículo (Article)
author Martin, Annjeanette
author_facet Martin, Annjeanette
author_sort Martin, Annjeanette
title The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle
title_short The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle
title_full The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle
title_fullStr The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle
title_full_unstemmed The EFL Methodology Course in Chile: SLTE in the Expanding Circle
title_sort efl methodology course in chile: slte in the expanding circle
publisher Universidad Distrital Francisco José de Caldas
publishDate 2016
url http://hdl.handle.net/11349/18165
_version_ 1712443938668806144
score 12,111491