USE OF THE ATTRIBUTES OF A PRODUCT FOR THE SEDUCTION OF A CUSTOMER DURING THE PROCESS OF PURCHASE

Detalles Bibliográficos
Autores Principales: Martínez Juvené, Johanna, Fontalvo Cerpa, Winston, Cantillo Guerrero, Ernesto
Formato: Artículo (Article)
Lenguaje:Español (Spanish)
Publicado: Universidad Libre
Materias:
id ir-10901-18395
recordtype dspace
spelling Martínez Juvené, Johanna
Fontalvo Cerpa, Winston
Cantillo Guerrero, Ernesto
2018-08-20
https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/dictamenlibre/article/view/5154
10.18041/2619-4244/dl.23.5154
The purpose of this article is to analyze the attributes that can be assigned or contain a product that is offered in the market, from its different levels and characteristics, this in order to reflect its use in the seduction process to a client during the purchase process, for this the levels of incidence and acceptance of an attribute by the market in the purchase decision will be analyzed without having the possibility of obtaining it in a tangible way during this.  For this process, the descriptive and documentary methodology will be used, based on more than 60 bibliographic references of prominent authors in the subject and articles of interest in the field. The results could demonstrate how the attributes present in the products feel tangible or intangible can be captured and perceived in an excellent way by the client without trying it physically at the moment of the decision making, in the same way a guide is offered, Theoretical compilation for the processes of mercantile construction, of the attributes presented by the products and their distribution.
El presente artículo tiene como finalidad analizar los atributos que pueden ser asignados o contenidos en un producto que se ofrece en el mercado, desde sus distintos niveles y características, esto con el fin de reflejar su uso en la etapa de seducción de un cliente durante el proceso de compra, para lo cual, se analizarán los grados de incidencia y aceptación de un atributo por el mercado en la decisión de compra, sin contar con la posibilidad de obtenerlo de forma tangible.  Para este proceso se utilizará la metodología descriptiva y documental, con base en más de 60 referencias bibliográficas de autores destacados en el tema y artículos de interés del campo. Los resultados pudieron demostrar como los atributos presentes en los productos siendo tangibles o intangibles se pueden captar y percibir de excelente forma por parte del cliente sin probarlo de forma física en el momento de la toma de decisión, de igual forma se ofrece una guía, de recopilación teórica para los procesos de construcción mercantil, de los atributos que presentan los productos y su distribución.
application/pdf
spa
spa
Universidad Libre
https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/dictamenlibre/article/view/5154/4370
Revistas - Ciencias Económicas, Administrativas y Contables
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
Dictamen Libre; No 23 (2018): Dictamen Libre; 91-106
Dictamen Libre; Núm. 23 (2018): Dictamen Libre; 91-106
2619-4244
0124-0099
Atributos de productos
Mercadeo de servicios
Modelos de compra
Atributos de productos
Modelos de compra
Mercadotecnia
Marketing de servicios
Momentos de verdad
USE OF THE ATTRIBUTES OF A PRODUCT FOR THE SEDUCTION OF A CUSTOMER DURING THE PROCESS OF PURCHASE
Uso de los atributos de un producto para la seducción de un cliente durante el proceso de compra
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
institution Universidad Libre de Colombia
collection DSpace
title USE OF THE ATTRIBUTES OF A PRODUCT FOR THE SEDUCTION OF A CUSTOMER DURING THE PROCESS OF PURCHASE
spellingShingle USE OF THE ATTRIBUTES OF A PRODUCT FOR THE SEDUCTION OF A CUSTOMER DURING THE PROCESS OF PURCHASE
Martínez Juvené, Johanna
Fontalvo Cerpa, Winston
Cantillo Guerrero, Ernesto
Atributos de productos
Mercadeo de servicios
Modelos de compra
Atributos de productos
Modelos de compra
Mercadotecnia
Marketing de servicios
Momentos de verdad
title_short USE OF THE ATTRIBUTES OF A PRODUCT FOR THE SEDUCTION OF A CUSTOMER DURING THE PROCESS OF PURCHASE
title_full USE OF THE ATTRIBUTES OF A PRODUCT FOR THE SEDUCTION OF A CUSTOMER DURING THE PROCESS OF PURCHASE
title_fullStr USE OF THE ATTRIBUTES OF A PRODUCT FOR THE SEDUCTION OF A CUSTOMER DURING THE PROCESS OF PURCHASE
title_full_unstemmed USE OF THE ATTRIBUTES OF A PRODUCT FOR THE SEDUCTION OF A CUSTOMER DURING THE PROCESS OF PURCHASE
title_sort use of the attributes of a product for the seduction of a customer during the process of purchase
author Martínez Juvené, Johanna
Fontalvo Cerpa, Winston
Cantillo Guerrero, Ernesto
author_facet Martínez Juvené, Johanna
Fontalvo Cerpa, Winston
Cantillo Guerrero, Ernesto
topic Atributos de productos
Mercadeo de servicios
Modelos de compra
Atributos de productos
Modelos de compra
Mercadotecnia
Marketing de servicios
Momentos de verdad
topic_facet Atributos de productos
Mercadeo de servicios
Modelos de compra
Atributos de productos
Modelos de compra
Mercadotecnia
Marketing de servicios
Momentos de verdad
language Español (Spanish)
publisher Universidad Libre
format Artículo (Article)
_version_ 1779706101199011840
score 12,131701