Marketing and its strategic efficiency in decision making

The main objective of this research is to denote the importance in the management of marketing information for the establishment of strategies that allow efficient decision making in environments Industrial companies. This will be achieved using the method of documentary analysis, qualitative analys...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores Principales: López Pizaña, Luis Roberto, Vargas Hernández, José G.
Formato: Artículo (Article)
Lenguaje:Español (Spanish)
Español (Spanish)
Publicado: Universidad Libre 2018
Materias:
id ir-10901-14224
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institution Universidad Libre de Colombia
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language Español (Spanish)
Español (Spanish)
topic Mercadotecnia industrial
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planeación estratégica
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López Pizaña, Luis Roberto
Vargas Hernández, José G.
Marketing and its strategic efficiency in decision making
description The main objective of this research is to denote the importance in the management of marketing information for the establishment of strategies that allow efficient decision making in environments Industrial companies. This will be achieved using the method of documentary analysis, qualitative analysis of descriptive statistics. Achieving through the integration of theories, a model of decision-making based on information systems oriented to success in the resolution of strategic planning.
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spelling ir-10901-142242021-07-23T13:15:17Z Marketing and its strategic efficiency in decision making La mercadotecnia y su eficiencia estratégica en la toma de decisiones Marketing e sua eficiência estratégica na tomada de decisões López Pizaña, Luis Roberto Vargas Hernández, José G. Mercadotecnia industrial toma de decisiones planeación estratégica The main objective of this research is to denote the importance in the management of marketing information for the establishment of strategies that allow efficient decision making in environments Industrial companies. This will be achieved using the method of documentary analysis, qualitative analysis of descriptive statistics. Achieving through the integration of theories, a model of decision-making based on information systems oriented to success in the resolution of strategic planning. El principal objetivo de esta investigación reside en denotar la importancia en el manejo de la información de mercadotecnia para el establecimiento de estrategias que permitan una eficiente toma de decisiones en ambientes laborales de empresas del sector industrial. Lo anterior se logrará usando el método de análisis documental, cualitativo y análisis de datos de estadística descriptiva. Mediante la integración de las teorías, se obtendrá un modelo de toma de decisiones basado en sistemas de información orientados al éxito en la resolución de la planeación estratégica. O principal objetivo desta pesquisa está em denotar a importância no gerenciamento de informações de marketing para o estabelecimento de estratégias que permitam tomadas de decisão eficientes em ambientes de trabalho de empresas do setor industrial. O acima será alcançado usando o método do documentário, análise qualitativa e análise de dados da estatística descritiva. Conseguindo através da integração de teorias, um modelo de tomada de decisão baseado em sistemas de informação visando o sucesso na resolução do planejamento estratégico 2018-06-01 Artículo Revisado por Pares Académicos http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/libreempresa/article/view/3156 10.18041/1657-2815/libreempresa.2018v15n1.3156 spa spa https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/libreempresa/article/view/3156/2567 /*ref*/Aguer, M., Pérez, E. & Martínez J. (2005). Administración y dirección de empresas. Teoría y ejercicios resueltos. Madrid: Editorial universitaria Ramón Areces. /*ref*/Armstrong, G & Kotler, Philip (2013). Fundamentos de marketing. México: Pearson Educación. /*ref*/Belío, J. & Sainz, A. (2007). Conozca el nuevo marketing. El valor de la información. Madrid: Especial Directivos. /*ref*/Bishop, B. (2000). Marketing estratégico para la era digital. 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