Care of itself and pedagogy in the hellenistic period

Detalles Bibliográficos
Autor Principal: Giraldo-Díaz, Reinaldo
Formato: Artículo (Article)
Lenguaje:Español (Spanish)
Publicado: Universidad Libre
Acceso en línea:https://hdl.handle.net/10901/12323
id ir-10901-12323
recordtype dspace
spelling Giraldo-Díaz, Reinaldo
2014-01-01
2019-03-19T15:06:05Z
2019-03-19T15:06:05Z
https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/criteriojuridico/article/view/687
10.18041/1794-7200/criteriojuridico.1 Enero-Ju.687
https://hdl.handle.net/10901/12323
This article derived from research, considering the relationship between self-care and education in the Greco-Roman world. Methodologically, spiritual exercises practiced by the Stoic school, on all Cicero, Philo, Seneca, Epictetus and Marcus Aurelius referring to the other philosophical schools of the Hellenistic period because the precept care of himself studied (heautou epimelesthai) acquired a rather general scope between different philosophical doctrines. It was found that self care takes the form of an attitude, a way of behaving, a lifestyle and developing procedures, practices and meditate recipes, perfected and taught. We conclude that this practice of the self, to require the mediation of a teacher, evidence philosophical exercises in the order of the pedagogical and therapeutic as a way of transforming the subject.
En este artículo derivado de investigación, se considera la relación entre cuidado de sí y pedagogía en el mundo grecorromano. Metodológicamente, se estudian los ejercicios espirituales practicados por la escuela estoica, sobre todos los de Cicerón, Filón de Alejandría, Séneca, Epicteto y Marco Aurelio haciendo referencia a las otras escuelas filosóficas del período helenístico debido a que el precepto ocuparse de sí mismo (heautou epimelesthai) adquirió un alcance bastante general entre las distintas doctrinas filosóficas. Se encontró que el cuidado de sí toma la forma de una actitud, una manera de comportarse, un estilo de vida y desarrollándose en procedimientos, prácticas y recetas que se meditan, se perfeccionan y se enseñan. Se concluye que esta práctica de sí, al requerir de la mediación de un maestro, evidencia los ejercicios filosóficos en el orden de lo pedagógico y terapéutico como una manera de transformación del sujeto.
Este artigo derivada da investigação, considerando-se a relação entre a auto-cuidado e educação no mundo greco-romano. Metodologicamente, exercícios espirituais praticadas pela escola estóica, em todos os Cicero, Philo, Seneca, Epicteto e Marco Aurélio, referindo-se às outras escolas filosóficas do período helenístico, porque o cuidado de si mesmo preceito estudados (heautou epimeleisthai) adquiriu um alcance bastante geral entre as diferentes doutrinas filosóficas. Verificou-se que o cuidado de si assume a forma de uma atitude, uma maneira de se comportar, um estilo de vida e desenvolver procedimentos, práticas e meditar receitas, aperfeiçoadas e ensinadas. Conclui-se que esta prática do self, para exigir a mediação de um professor, exercícios filosóficos provas no fim do pedagógico e terapêutico como uma maneira de transformar o assunto.
application/pdf
spa
spa
Universidad Libre
https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/criteriojuridico/article/view/687/537
Revistas - Ciencias Sociales y Humanas
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
Criterio Libre Jurídico; Vol. 11 Núm. 1 (2014): Criterio libre jurídico Enero - Julio; 103-122
1794-7200
Care of itself and pedagogy in the hellenistic period
El cuidado de sí y la pedagogía en el periodo helenístico
Conta de si mesmo e da pedagogia no período helenístico
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
institution Universidad Libre de Colombia
collection DSpace
title Care of itself and pedagogy in the hellenistic period
spellingShingle Care of itself and pedagogy in the hellenistic period
Giraldo-Díaz, Reinaldo
title_short Care of itself and pedagogy in the hellenistic period
title_full Care of itself and pedagogy in the hellenistic period
title_fullStr Care of itself and pedagogy in the hellenistic period
title_full_unstemmed Care of itself and pedagogy in the hellenistic period
title_sort care of itself and pedagogy in the hellenistic period
author Giraldo-Díaz, Reinaldo
author_facet Giraldo-Díaz, Reinaldo
language Español (Spanish)
publisher Universidad Libre
format Artículo (Article)
url https://hdl.handle.net/10901/12323
_version_ 1779705468170534912
score 12,131701