How Effective is the Assessment Component of a Customized CLIL Program?

47 páginas

Detalles Bibliográficos
Autor Principal: Işık, Ali
Formato: Artículo (Article)
Lenguaje:Inglés (English)
Publicado: Universidad de La Sabana 2021
Materias:
Acceso en línea:http://hdl.handle.net/10818/46635
id ir-10818-46635
recordtype dspace
spelling ir-10818-466352021-06-23T21:36:38Z How Effective is the Assessment Component of a Customized CLIL Program? ¿Qué tan efectivo es el componente de evaluación de un programa AICLE personalizado? Quão eficaz é o componente de avaliação de um programa CLIL personalizado? Işık, Ali Content and language integrated learning Assessment Learner attitude Teacher attitude Teacher training 47 páginas Considering the pivotal role of assessment, this study aimed to investigate the attitudes of the students and the teachers towards the assessment component of a customized content and language integrated learning in an English as a foreign language program implemented at the tertiary level in Turkey. It also sought to study its effectiveness as a tool for the integrated assessment of language and content. Data were obtained by a mixed-method research approach from 525 university freshman students and 17 English language teachers via questionnaires and follow-up interviews with the teachers and the students. The results indicated that both the students and the teachers developed positive attitudes towards the assessment component of content and language integrated learning. The assessment component was also found to be an adequate tool for the integrated assessment of content and language. Teniendo en cuenta el papel fundamental de la evaluación, el objetivo de este estudio era investigar las actitudes de los estudiantes y los profesores hacia el componente de evaluación de un aprendizaje integrado de contenido y lengua personalizado en un programa de inglés como lengua extranjera implementado en el nivel terciario en Turquía. También buscaba estudiar su efectividad como herramienta para la evaluación integrada del lenguaje y el contenido. Los datos se obtuvieron mediante un enfoque de investigación de método mixto de 525 estudiantes universi-tarios de primer año y 17 profesores de inglés a través de cuestionarios y entrevistas de seguimien-to con los profesores y los estudiantes. Los resultados indicaron que tanto los estudiantes como los profesores desarrollaron actitudes positivas hacia el componente de evaluación del aprendizaje integrado de contenido y lenguaje. El componente de evaluación también resultó ser una herramienta adecuada para la evaluación integrada del contenido y el lenguaje. 2021-02-02T16:11:33Z 2021-02-02T16:11:33Z 2021-01-14 article publishedVersion Isık, A. (2020). How effective is the assessment component of a customized CLIL program? Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning, 13(2), 241-287. https://doi.org/10.5294/laclil.2020.13.2.5 2011-6721 https://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/article/view/13367 http://hdl.handle.net/10818/46635 https://doi.org/10.5294/laclil.2020.13.2.5 eng Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning, 13(2), 241-287 Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ openAccess application/pdf Universidad de La Sabana Dirección de Publicaciones instname:Universidad de La Sabana reponame:Intellectum Repositorio Universidad de La Sabana Universidad de La Sabana Intellectum Repositorio Universidad de La Sabana https://intellectum.unisabana.edu.co
institution Universidad de La Sabana
collection DSpace
language Inglés (English)
topic Content and language integrated learning
Assessment
Learner attitude
Teacher attitude
Teacher training
spellingShingle Content and language integrated learning
Assessment
Learner attitude
Teacher attitude
Teacher training
Işık, Ali
How Effective is the Assessment Component of a Customized CLIL Program?
description 47 páginas
format Artículo (Article)
author Işık, Ali
author_facet Işık, Ali
author_sort Işık, Ali
title How Effective is the Assessment Component of a Customized CLIL Program?
title_short How Effective is the Assessment Component of a Customized CLIL Program?
title_full How Effective is the Assessment Component of a Customized CLIL Program?
title_fullStr How Effective is the Assessment Component of a Customized CLIL Program?
title_full_unstemmed How Effective is the Assessment Component of a Customized CLIL Program?
title_sort how effective is the assessment component of a customized clil program?
publisher Universidad de La Sabana
publishDate 2021
url http://hdl.handle.net/10818/46635
_version_ 1703517434844020736
score 11,828437