Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Perspectives of Oral Error Correction: Does Timeline of Correction Matter?

28 páginas

Detalles Bibliográficos
Autores Principales: Akbar Farahani, Ali, Salajegheh, Soory
Formato: journal article
Lenguaje:Inglés (English)
Publicado: Dirección de Publicaciones 2/5/
Materias:
Acceso en línea:http://hdl.handle.net/10818/21860
id ir-10818-21860
recordtype dspace
spelling ir-10818-218602022-06-07T17:32:59Z Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Perspectives of Oral Error Correction: Does Timeline of Correction Matter? Las perspectivas de corrección de errores oral de profesores y alumnos del inglés iraníes: ¿importa la línea de tiempo de la corrección? Akbar Farahani, Ali Salajegheh, Soory Error correction Timeline of correction Immediate correction Delayed correction Corrección de errores Línea de tiempo de la corrección Corrección inmediata Corrección retardada 28 páginas Although the provision of error correction is common in education, there are controversies regarding ‘when’ correction is most effective and why it is effective. This study investigated the differences between Iranian English as a foreign language (EFL) teachers and learners regarding their perspectives towards the timeline of error correction in the speaking skill. Two main categories of immediate and delayed feedback types were determined, with the immediate category specifically referring to ‘very soon’ and ‘after speaking’ and the delayed one relating to ‘after activities’ and ‘end of class’ sub-categories. To empirically test the hypothesis behind the study, a total of 460 teachers and learners were invited to complete Fukuda’s questionnaire. The data obtained were analysed through multivariate analysis of variance (MANOVA), the results of which showed teachers’ preferences for immediate correction while the learners’ inclined towards delayed correction. Based on these results, specific properties and circumstances in relation to the timing of feedback are proposed to enhance its efficiency in language classrooms. Aunque la prestación de corrección de errores es común en la educación, existen controversias en cuanto a ‘cuándo’ la corrección es más eficaz y por qué es eficaz. Este estudio investigó las diferencias entre profesores y alumnos del inglés como lengua extranjera(EFL) iraníes con respecto a sus perspectivas hacia la línea de tiempo de la corrección de errores en la habilidad de hablar. Se determinaron 2 categorías principales de tipos de retroalimentación, inmediatos y retardados, con la categoría inmediata refiriéndose específicamente a ‘muy pronto’ y ‘después de hablar’ y la retardada en relación con las sub-categorías ‘después de las actividades’ y ‘al final de la clase’. Para probar empíricamente la hipótesis detrás del estudio, se invitaron a un total de 460 profesores y alumnos para completar el cuestionario de Fukuda. Los datos obtenidos fueron analizados mediante un análisis multivariado de varianza (MANOVA), cuyos resultados mostraron las preferencias de los profesores para la corrección inmediata, mientras que los estudiantes se inclinan hacia la corrección retardada. Con base en estos resultados, se proponen las propiedades y las circunstancias específicas en relación con el momento de la retroalimentación para mejorar su eficiencia en las aulas de idiomas. 2/5/2016 11:23 2/5/2016 11:23 2015-07 journal article publishedVersion Farahani, A., & Salajegheh, S. (2015). Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Perspectives of Oral Error Correction: Does Timeline of Correction Matter?. Latin American Journal Of Content & Language Integrated Learning, 8(2), 184-211. doi:10.5294/4802 2322-9721 http://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/article/view/4802/pdf http://laclil.unisabana.edu.co/index.php/LACLIL/article/view/4802 http://hdl.handle.net/10818/21860 10.5294/laclil.2015.8.2.6 2322-9721 eng Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning; Vol 8, No 2 (2015); p. 184-211 Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ openAccess application/pdf Dirección de Publicaciones instname:Universidad de La Sabana reponame:Repositorio Institucional de la Universidad de La Sabana Universidad de La Sabana Intellectum Repositorio Universidad de La Sabana https://intellectum.unisabana.edu.co
institution Universidad de La Sabana
collection DSpace
language Inglés (English)
topic Error correction
Timeline of correction
Immediate correction
Delayed correction
Corrección de errores
Línea de tiempo de la corrección
Corrección inmediata
Corrección retardada
spellingShingle Error correction
Timeline of correction
Immediate correction
Delayed correction
Corrección de errores
Línea de tiempo de la corrección
Corrección inmediata
Corrección retardada
Akbar Farahani, Ali
Salajegheh, Soory
Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Perspectives of Oral Error Correction: Does Timeline of Correction Matter?
description 28 páginas
format journal article
author Akbar Farahani, Ali
Salajegheh, Soory
author_facet Akbar Farahani, Ali
Salajegheh, Soory
author_sort Akbar Farahani, Ali
title Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Perspectives of Oral Error Correction: Does Timeline of Correction Matter?
title_short Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Perspectives of Oral Error Correction: Does Timeline of Correction Matter?
title_full Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Perspectives of Oral Error Correction: Does Timeline of Correction Matter?
title_fullStr Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Perspectives of Oral Error Correction: Does Timeline of Correction Matter?
title_full_unstemmed Iranian EFL Teachers’ and Learners’ Perspectives of Oral Error Correction: Does Timeline of Correction Matter?
title_sort iranian efl teachers’ and learners’ perspectives of oral error correction: does timeline of correction matter?
publisher Dirección de Publicaciones
publishDate 2/5/
url http://hdl.handle.net/10818/21860
_version_ 1741873528562515968
score 12,131701