Marketing in the tobacco industry: analytic view of marketing strategies and consumer´s perceptions in the actual context of France, Colombia and United States

Esta investigación responde a la percepción las personas la industria del tabaco y sus estrategias de comercialización. Esto será concebible y complementado mediante el estudio de la evolución de la industria, las principales barreras y las estrategias de marketing para mantener a los consumidores y...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor Principal: Giraldo Guzmán, Juan Sebastián
Otros Autores: Touzani, Mourat
Formato: Versión aceptada (Accepted Version)
Lenguaje:Español (Spanish)
Publicado: Pregrado en Administración de Empresas 2014
Materias:
Acceso en línea:http://hdl.handle.net/10726/419
id ir-10726-419
recordtype dspace
spelling ir-10726-4192020-07-11T17:37:47Z Marketing in the tobacco industry: analytic view of marketing strategies and consumer´s perceptions in the actual context of France, Colombia and United States Giraldo Guzmán, Juan Sebastián Touzani, Mourat 658.8 Estratégias de mercadeo Administración de empresas Mercadeo - Investigaciones Mercadeo - Administración Tabaco - Investigaciones Consumo de tabaco Industria tabacalera - Francia Industria tabacalera - Colombia Industria tabacalera - Estados Unidos Preferencias de los consumidores Análisis de mercadeo Esta investigación responde a la percepción las personas la industria del tabaco y sus estrategias de comercialización. Esto será concebible y complementado mediante el estudio de la evolución de la industria, las principales barreras y las estrategias de marketing para mantener a los consumidores y atraer nuevos. Definition of the tobacco industry. History and evolution. Main companies across the world. Actual context of the tobacco industry. Case of Colombia. External conditions. Case of France. External conditions. Case of United States. External conditions. Marketing in the tobacco industry. Product strategy. Type of products. Packaging. Price strategy. Promotion strategy. Placement and distribution strategy. Consumer´s perception and behavior. Consumer´s profile and information (Secondary data). Case of Colombia. Case of France. Case of United States. Primary data information. Methodology used. Analysis matrix. Results obtained and analysis. Administrador de Empresas The crucial objective is to be possible to answer how do people perceived the tobacco industry and its marketing strategies. This will be conceivable and complemented by studying the evolution of the industry, the principal barriers and the marketing strategies to keep consumers and attract new ones. Pregrado 2014-04-25T04:51:13Z 2015-07-10T19:59:54Z 2017-02-10T16:48:16Z 2017-08-12T16:11:40Z 2014-04-25T04:51:13Z 2015-07-10T19:59:54Z 2017-02-10T16:48:16Z 2017-08-12T16:11:40Z 2012 2012-03 info:eu-repo/semantics/acceptedVersion Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://hdl.handle.net/10726/419 instname:Colegio de Estudios Superiores de Administración - CESA reponame:Biblioteca Digital – CESA repourl:https://repository.cesa.edu.co/ spa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Acceso restringido ADM / G516m 2012 96 páginas application/pdf application/pdf Francia Colombia Estados Unidos Pregrado en Administración de Empresas Colegio de Estudios Superiores de Administración - CESA
institution Colegio de Estudios Superiores de Administración
collection DSpace
language Español (Spanish)
topic 658.8 Estratégias de mercadeo
Administración de empresas
Mercadeo - Investigaciones
Mercadeo - Administración
Tabaco - Investigaciones
Consumo de tabaco
Industria tabacalera - Francia
Industria tabacalera - Colombia
Industria tabacalera - Estados Unidos
Preferencias de los consumidores
Análisis de mercadeo
spellingShingle 658.8 Estratégias de mercadeo
Administración de empresas
Mercadeo - Investigaciones
Mercadeo - Administración
Tabaco - Investigaciones
Consumo de tabaco
Industria tabacalera - Francia
Industria tabacalera - Colombia
Industria tabacalera - Estados Unidos
Preferencias de los consumidores
Análisis de mercadeo
Giraldo Guzmán, Juan Sebastián
Marketing in the tobacco industry: analytic view of marketing strategies and consumer´s perceptions in the actual context of France, Colombia and United States
description Esta investigación responde a la percepción las personas la industria del tabaco y sus estrategias de comercialización. Esto será concebible y complementado mediante el estudio de la evolución de la industria, las principales barreras y las estrategias de marketing para mantener a los consumidores y atraer nuevos.
author2 Touzani, Mourat
author_facet Touzani, Mourat
Giraldo Guzmán, Juan Sebastián
format Versión aceptada (Accepted Version)
author Giraldo Guzmán, Juan Sebastián
author_sort Giraldo Guzmán, Juan Sebastián
title Marketing in the tobacco industry: analytic view of marketing strategies and consumer´s perceptions in the actual context of France, Colombia and United States
title_short Marketing in the tobacco industry: analytic view of marketing strategies and consumer´s perceptions in the actual context of France, Colombia and United States
title_full Marketing in the tobacco industry: analytic view of marketing strategies and consumer´s perceptions in the actual context of France, Colombia and United States
title_fullStr Marketing in the tobacco industry: analytic view of marketing strategies and consumer´s perceptions in the actual context of France, Colombia and United States
title_full_unstemmed Marketing in the tobacco industry: analytic view of marketing strategies and consumer´s perceptions in the actual context of France, Colombia and United States
title_sort marketing in the tobacco industry: analytic view of marketing strategies and consumer´s perceptions in the actual context of france, colombia and united states
publisher Pregrado en Administración de Empresas
publishDate 2014
url http://hdl.handle.net/10726/419
_version_ 1691929014078275584
score 12,131701