The Icfes Test –Saber 11– and Admission Test as learning predictors of Psychology first semester students
Traditionally Colombian higher education institutions have different processes for admission of students to their programs and most of them apply the relevant, required State Test Saber 11. They also use tests designed by themselves as an extra item to admission. This study asks the question whether...
Autores Principales: | Pardo Adames, Carlos Antonio, Cabarcas Acosta, Karen |
---|---|
Formato: | Artículo (Article) |
Lenguaje: | Español (Spanish) |
Publicado: |
Universidad Militar Nueva Granada
2015
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://hdl.handle.net/10654/32962 |
Ejemplares similares
-
International assessments by Colombia – Results in focus about our educational quality
por: Ravelo Contreras, Ernesto Lorenzo, et al.
Publicado: (2014) -
Characterization of the Intellectual Ability, Sociodemographic and Academic Factors of Students with High and Low Performances in the Saber Pro Exam - 2012
por: Bahamón M., Marly, et al.
Publicado: (2014) -
Percepción de estudiantes de pregrado y evaluación de pares del Consejo Nacional de Acreditación respecto a la calidad de los procesos académicos en una universidad pública
por: Leal Marquez, Diana, et al.
Publicado: (2021) -
Educación jurídica y reproducción social en Colombia
por: Ceballos Bedoya, María
Publicado: (2017) -
Trabajo de los profesores en la escuela: ¿por qué gestión de lo pedagógico?
por: Soares-Ferreira, Liliana
Publicado: (2015)