The right to education as a fundamental social right in its three dimensions: primary, secondary and higher education
En este artículo, se plantea el problema de si puede considerarse a la educación como un derecho fundamental. Se analizan las implicaciones que ha tenido su no inclusión como tal derecho en la Constitución en el capítulo de los derechos fundamentales. Se estudian dos grandes tradiciones sobre los de...
Autor Principal: | Cortés Rodás, Francisco |
---|---|
Formato: | Artículo (Article) |
Lenguaje: | Español (Spanish) |
Publicado: |
Universidad del Rosario
2012
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.urosario.edu.co/index.php/sociojuridicos/article/view/2067 http://repository.urosario.edu.co/handle/10336/16465 |
Ejemplares similares
-
Social rights and judicial activism: the factual dimension of judicial activism on social rights in Colombia
por: Saffon, Maria Paula, et al.
Publicado: (2011) -
Water and fundamental rights and legal protection-criminal
por: Barba Álvarez, Rogelio
Publicado: (2011) -
social rigths and international order
por: Pérez Niño, Walter Fernando
Publicado: (2019) -
Universality and Social Rights: Toward a Constitutional Revision of Social Policies in Argentina
por: Etchichury, Horacio Javier
Publicado: (2018) -
Social practices in human rights in middle education institutions in the department of Boyacá: From the student perspective
por: González-Corredor, José Antonio, et al.
Publicado: (2017)