Tell me who you hang out with: Classroom peer effects on psychoactive substances consumption
I look for classroom peer effects for psychoactive substance consumption among Colombian high school students and attempt to identify channels that rationalize for these effects. To do so, I use data for Colombian schools from 2011. I identify peer effects using household consumption behavior to ins...
Autor Principal: | Salamanca Malagón, Carlos Arturo |
---|---|
Otros Autores: | De la Mata, María Dolores |
Formato: | Tesis de maestría (Master Thesis) |
Lenguaje: | Español (Spanish) |
Publicado: |
Universidad del Rosario
2015
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://repository.urosario.edu.co/handle/10336/10473 https://doi.org/10.48713/10336_10473 |
Ejemplares similares
-
Obsessive-Compulsive Symptoms in Adults Who Polydrug Use Psychoactive Substances in a Sector of the City of Ibague
por: Andrade-Salazar, José Alonso, et al.
Publicado: (2016) -
A Modest Proposal to Clarify the Status of Coca in the United Nations Conventions
por: Thoumi, Francisco E.
Publicado: (2005) -
The framing effect in humanitarian operations
por: Castaneda, Jaime Andrés
Publicado: (2018) -
Dosis personal de drogas: inconsistencias técnico-científicas en la legislación y la jurisprudencia colombiana
por: Téllez Mosquera, Jairo Alfonso, et al.
Publicado: (2016) -
Consumo de sustancias psicoactivas y medición de los factores de riesgo y protección, en la población estudiantil de los programas de pregrado de la facultad de ciencias, de una Universidad de Bogotá
por: Quintero Parra, Katherin
Publicado: (2018)